ASCO GI 2026: Bispezifischer Antikörper könnte Trastuzumab beim HER2-positiven GEA ablösen
Mit der Standard-Erstlinientherapie mit Trastuzumab plus Chemotherapie liegt das mediane PFS beim nicht-resektablen HER2-positiven Adenokarzinom von Magen oder Ösophagus bei unter einem Jahr. Eine zusätzliche Immuntherapie kann das PFS nur gering verbessern.
Liebe Leserin, lieber Leser,
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Quelle:
- Prof. Dr. Elena Elimova: „Zanidatamab + chemotherapy (CT) ± tislelizumab for first-line (1L) HER2-positive (HER2+) locally advanced, unresectable, or metastatic gastroesophageal adenocarcinoma (mGEA): Primary analysis from HERIZON-GEA-01“, 2026 ASCO Gastrointestinal Cancers Symposium. San Francisco, 8.-10. Januar 2026. Vortrag und Abstract #LBA285. DOI: 10.1200/JCO.2026.44.2_suppl.LBA285
- Elimova E et al. (2025): Zanidatamab plus chemotherapy as first-line treatment for patients with HER2-positive advanced gastro-oesophageal adenocarcinoma: primary results of a multicentre, single-arm, phase 2 study. The Lancet Oncology, DOI: 10.1016/S1470-2045(25)00287-6
- Lee KW et al. (2025): Phase 1b/2 Study of Zanidatamab in Combination with Tislelizumab and Chemotherapy in First-Line HER2-Positive Gastric/Gastroesophageal Junction Adenocarcinoma. Clinical Cancer Research. DOI: 10.1158/1078-0432.CCR-24-4295








