Blinatumomab verbessert ALL-Rezidivtherapie weiter

Etwa 15% der Kinder mit einer B-Vorläuferzell-ALL erleiden nach der Standardtherapie ein Rezidiv [2]. Wenn eine zweite morphologische Komplettremission erreicht werden kann, können diese Kinder eine weitere allogene HSCT erhalten und haben so die Chance auf Heilung.

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Autor:
Stand:
08.09.2020
Quelle:
  1. Prof. Dr. Franco Locatelli: „Superior Event-free Survival With blinatumomab Versus Chemotherapy in Children With High-Risk First Relapse of B-cell Precursor Acute Lymphoblastic Leukemia: A Randomized, Controlled Phase 3 Trial. Virtual 46th Annual Meeting of the EBMT, Presidential Symposium, Abstract O001, 31. August 2020.
  2. Hunger SP und Mullighan CG (2015) Acute Lymphoblastic Leukemia in Children. New England Journal of Medicine, doi: 10.1056/NEJMra1400972.
  3. Brown et al. (2019) LBA-1 A Randomized Phase 3 Trial of Blinatumomab Vs. Chemotherapy As Post-Reinduction Therapy in High and Intermediate Risk (HR/IR) First Relapse of B-Acute Lymphoblastic Leukemia (B-ALL) in Children and Adolescents/Young Adults (AYAs) Demonstrates Superior Efficacy and Tolerability of Blinatumomab: A Report from Children’s Oncology Group Study AALL1331, American Society of Hematology Annual Meeting, 10. Dezember 2019. Bericht dazu auf Gelbe Liste Online.
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